Analisis Preferensi Mahasiswa terhadap Produk Susu Fermentasi Cimory di Kota Surakarta

INDRIANI, NOVIA KARTIKA (2018) Analisis Preferensi Mahasiswa terhadap Produk Susu Fermentasi Cimory di Kota Surakarta. Other thesis, Universitas Sebelas Maret.

[img] PDF - Published Version
Download (104Kb)

    Abstract

    Abstract : This research aims to describe attributes category preferences of university students and analyze the most dominant attribute in decision to purchase Cimory milk products in Surakarta City using chi-square analysis and multi attribute fishbein. The method used in this research is descriptive analytic with survey technique. The research’s location has chosen purposively in Surakarta City with accidental sampling method as much as 100 respondents. The type of data used is primary and secondary data. The results show that there are various preferences in each category of product attributes analyzed. In the attribute of variance, university student preference is the taste of strawberry. Bottle packaging becomes a preference on packaging attributes. 250 ml (volume) content is the university student preference on the content attributes (volume) and on the viscosity attribute yogurt drink (liquid fermented milk) is a university student preference in the city of Surakarta. In the Fishbein Multi attributes analysis the results show that the volume of attributes (contents) is the most important attribute in the purchase decision of Cimory fermented milk. Keywords: Chi-square, Fishbein Multi attributes, Attributes, Attitude Abstrak : Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis kategori atribut produk yang menjadi preferensi mahasiswa serta menganalisis atribut produk yang paling dominan berpengaruh dalam keputusan pembelian produk susu fermentasi Cimory di Kota Surakarta menggunakan analisis chi-square dan Multi atribut fishbein. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah deskriptif analitis dengan teknik survei. Lokasi penelitian ditentukan secara purposive di Kota Surakarta dengan metode pengambilan sampel secara accidental sebanyak 100 responden. Jenis data yang digunakan adalah data primer dan sekunder. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat perbedaan preferensi pada tiap-tiap kategori atribut produk yang dianalisis. Pada atribut varian rasa, yang preferensi mahasiswa adalah rasa strawberry. Kemasan botol menjadi preferensi pada atribut kemasan. Isi (volume) 250 ml merupakan preferensi mahasiswa pada atribut isi (volume) dan pada atribut kekentalan diketahui bahwa yoghurt drink (susu fermentasi cair) merupakan preferensi mahasiswa di Kota Surakarta. Pada analisis Multiatribut Fishbein didapat hasil bahwa atribut volume (isi) merupakan atribut yang paling dominan dalam keputusan pembelian susu fermentasi Cimory. Kata Kunci: Chi-square, Multi atribut Fishbein, Atribut, Sikap

    Item Type: Thesis (Other)
    Subjects: S Agriculture > S Agriculture (General)
    Divisions: Fakultas Pertanian
    Fakultas Pertanian > Agribisnis
    Depositing User: Imron Hizbullah
    Date Deposited: 31 Aug 2018 15:25
    Last Modified: 31 Aug 2018 15:25
    URI: https://eprints.uns.ac.id/id/eprint/41947

    Actions (login required)

    View Item