The English teaching methods for the 4th grade students in SDN 03 Pendem, Mojogedang

Supartini , Rini (2010) The English teaching methods for the 4th grade students in SDN 03 Pendem, Mojogedang. Other thesis, UNS.

[img] PDF
Download (197Kb)

    Abstract

    This final project report studies about the English teaching methods applied in 4th grade of SDN 03 Pendem, Mojogedang. The writer wants to know The English teaching methods and tries to find the appropriate method to create a possible environment for students getting good lesson. In collecting the data the writer had interviewed the Headmaster, the teacher and the students. The result from the analysis the English teaching method applied in 4th grade of SDN 03 Pendem, Mojogedang has still a number of problems during the teaching, not only from the teachers but also from the students. The writer chose Direct method and Communicative method to encourage students to use English in daily conversation. As a result, those methods are very good to teach English. Based on the description above, the writer wants to give suggestion to SDN 03 Pendem, Mojogedang. To support the students in learning, it will be better if the teacher has good method to teach English ABSTRAK Tugas Akhir ini mempelajari tentang Metode Pengajaran yang diterapkan di kelas 4 di SD N 03 Pendem, Mojogedang. Penulis ingin mengetahui metode-metode dan mencoba mencari metode yang tepat untuk menciptakan lingkungan yang memungkinkan bagi siswa untuk mendapatkan pelajaran yang baik. Dalam pengumpulan data, penulis mewawancarai Kepala Sekolah, Guru dan para siswa. Hasil dari analis metode pengajaran Bahasa Inggris bagi kelas yang diterapkan di SD N 03 Pendem, Mojogedang masih ada beberapa masalah selama mengajar, tidak hanya dari Guru tetapi juga dari para Siswa. Penulis memilih “Metode Langsung” dan “Metode Pendekatan secara Komunikasi” untuk memberikan kesempatan bagi siswa untuk menggunakan bahasa Inggris dalam percakapan sehari-hari. Sebagai hasilnya, metode-metode tersebut sangat bagus dalam Pengajaran Bahasa Inggris. Berdasarkan penjelasan diatas, penulis ingin memberikan Saran bagi SD N 03 Pendem, Mojogedang. Untuk mendukung para siswa dalam mengajar, hal ini akan lebih baik apabila Guru mempunyai metode yang baik dalam pengajaran Bahasa Inggris.

    Item Type: Thesis (Other)
    Subjects: P Language and Literature > PR English literature
    Divisions: UNSPECIFIED
    Depositing User: danny
    Date Deposited: 25 Nov 2010 18:59
    Last Modified: 25 Nov 2010 18:59
    URI: https://eprints.uns.ac.id/id/eprint/320

    Actions (login required)

    View Item