ANALISIS PENGARUH PERSEPSI KONSUMEN PADA SIKAP LABEL PRIBADI DENGAN CITRA TOKO SEBAGAI VARIABEL MODERASI (Studi pada Pengunjung Hypermart di Kota Surakarta)

RATNASARI, DIANA (2013) ANALISIS PENGARUH PERSEPSI KONSUMEN PADA SIKAP LABEL PRIBADI DENGAN CITRA TOKO SEBAGAI VARIABEL MODERASI (Studi pada Pengunjung Hypermart di Kota Surakarta). Other thesis, Universitas Sebelas Maret.

[img]
Preview
PDF (perceived risk, perceived quality, price consciousness, perceived value, store image, and private label atitude) - Published Version
Download (901Kb) | Preview

    Abstract

    This study aims to examine the role of perceived risk, perceived quality, price counciousness, perceived value of privat label atitude. Furthermore, this study is willing store image variable for moderating effect between of perceived risk, perceived quality, price counciousness, perceived value on privat label atitude of visitor Hypermart Surakarta. The population in this study is visitor Hypermart Surakarta. The sample is visitor once buying or know about hypermart label product have plus value of 240 respondents. The sampling technique that is used by this study is purposive sampling technique. This study collects data by using designed questionnaire. Instrument test in this study by means of validity and reliability. Hipotesis test used Regression Analysis metode to explain the relationship between variables. Results of the test show that perceived risk, perceived quality, price counciousness, perceived value have significant effect to private label attitude. Store image as moderating variable strengthen relationship betwen perceived risk and perceived quality to privat label attitude, mean while relationship betwen price consciousness and perceived value of private label attitude was not moderated with store image. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh persepsi risiko, persepsi kualitas, kesadaran harga, persepsi nilai pada sikap label pribadi. Selanjutnya, mengkaji peran variabel citra toko untuk memoderasi pengaruh persepsi risiko, persepsi kualitas, kesadaran harga, persepsi nilai pada sikap label pribadi pada pengunjung Hypermart di Kota Surakarta. Populasi pada penelitian ini adalah pengunjung Hypermart di Kota Surakarta. Sampelnya pengunjung yang pernah membeli atau mengetahui produk Hypermart yang bermerk value plus dengan jumlah sampel 200 responden. Teknik pengumpulan data menggunakan teknik purposive sampling. Metode yang digunakan dalam pengumpulan data berupa kuesioner. Uji instrument pada penelitian ini melalui uji validitas dan uji reliabilitas. Pengujian hipotesis menggunakan Metode Regression Analysis untuk menjelaskan hubungan antar variabel. Hasil pengujian mengungkapkan bahwa persepsi risiko, persepsi kualitas, kesadaran harga, persepsi nilai berpengaruh signifikan pada sikap label pribadi. Citra toko sebagai variabel moderasi memperkuat hubungan persepsi risiko dan persepsi kualitas pada sikap label pribadi, sedangkan hubungan kesadaran harga dan persepsi nilai pada sikap label pribadi tidak dimoderasi citra toko.

    Item Type: Thesis (Other)
    Subjects: H Social Sciences > HD Industries. Land use. Labor > HD28 Management. Industrial Management
    H Social Sciences > HJ Public Finance
    Divisions: Fakultas Ekonomi
    Depositing User: Vignasari Kokasih
    Date Deposited: 10 May 2014 19:38
    Last Modified: 10 May 2014 19:38
    URI: https://eprints.uns.ac.id/id/eprint/16027

    Actions (login required)

    View Item