PENGARUH MODEL CTL TERHADAP PENGUASAAN KONSEP PERKEMBANGAN TEKNOLOGI

Timur, Maharani and WA, Suwarto and Hadiyah, (2014) PENGARUH MODEL CTL TERHADAP PENGUASAAN KONSEP PERKEMBANGAN TEKNOLOGI. Jurnal Didaktika Dwija Indria, 1 (10).

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (353Kb) | Preview

    Abstract

    Abstract: The purpose of this research is to know influence of the CTL modeltowardthe mastery concept of technological development. This research belongs to a quantitative analyzing. The population of this research is all student at the fourth grade Elementary School of Gugus Mataram sub-district of Kartasura,. The technique for collection of data used test, documentation, and interview. Normality test using the Liliefors test method, homogeniety test using the Bartllet method. Balance test and hypothesis method using t-test method. Based on the analysis data, the result of this research is gotten with score tcount>ttable(2,409 > 2,042), so that Ho rejected. Therefore, there are differences of the mastery concept of technological development of positively and the significant of the implementation of CTL model with the implementation of direct instructional model. Abstrak:Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui ada tidaknya pengaruh model CTL terhadap penguasaan konsep perkembangan teknologi. Penelitian ini berbentuk kuantitatif.Populasi penelitian ini adalah seluruh siswa kelas IV SD Negeri se-GugusMataram Kecamatan Kartasura.Teknik pengumpulan data yang digunakan dengan menggunakan metode tes, dokumentasi, dan wawancara. Uji normalitas menggunakan metode Liliefors, uji homogenitas menggunakan metode Bartllet, uji keseimbangan dan uji hipotesis dilakukan dengan uji t. Berdasarkan analisis data hasil penelitian diperoleh skor thitung> ttabel(2,409 > 2,042), sehingga

    Item Type: Article
    Subjects: L Education > L Education (General)
    Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Guru Sekolah Dasar
    Depositing User: Endar Kusumaningrum
    Date Deposited: 03 May 2014 04:25
    Last Modified: 03 May 2014 04:25
    URI: https://eprints.uns.ac.id/id/eprint/14388

    Actions (login required)

    View Item