PENGGUNAAN ALAT PERAGA METERAN UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA MATERI PERKALIAN PADA SISWA BERKESULITAN BELAJAR MATEMATIKA KELAS III SDN KARTODIPURAN SURAKARTA TAHUN AJARAN 2012/2013

Latifa, (2013) PENGGUNAAN ALAT PERAGA METERAN UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA MATERI PERKALIAN PADA SISWA BERKESULITAN BELAJAR MATEMATIKA KELAS III SDN KARTODIPURAN SURAKARTA TAHUN AJARAN 2012/2013. Other thesis, Universitas Sebelas Maret.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (493Kb) | Preview

    Abstract

    Latifa. Usage of Yardstick (Meteran) Learning Media to Improve the Student’s Mathematics Learning Achievement on Multiplication Matter to the Mathematics Learning Disabilities Students In Class III SDN Kartodipuran Surakarta in Academic Year of 2012/2013. Research Paper. Teacher Training and Education Faculty. Sebelas Maret University of Surakarta. April. 2013. The purposes of this research is to improve mathematics learning achievement by using yardstick (meteran) in the mathematics learning on multiplication material to the math learning disabilities students of Class III SDN Kartodipuran academic year of 2012/2013. This research was conducted with classroom action research approach. Research subjects in this class action amounted to 2 students with learning disabilities consists of 1 male and 1 female. Data collection techniques used observation, test and documents analysis. The data analysis techniques used is quantitative descriptive analysis and critical analysis techniques. Based on the research results, it can be concluded that the use of yardstick (meteran) can improve mathematics learning achievement on multiplication material of mathematics learning disabilities students class III SDN Kartodipuran Surakarta in academic year of 2012/2013. Keywords: yardstick, mathematics learning achievement, learning difficulties. ABSTRAK Latifa. Penggunaan Alat Peraga Meteran untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Siswa Materi Perkalian Pada Siswa Berkesulitan Belajar Matematika Kelas III SDN Kartodipuran Surakarta Tahun Ajaran 2012/2013. Skripsi. Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan. Universitas Sebelas Maret Surakarta. April. 2013. Tujuan penelitian ini adalah untuk meningkatan hasil belajar matematika dengan menggunakan alat peraga meteran pada pembelajaran matematika materi perkalian anak berkesulitan belajar matematika kelas III SD Negeri Kartodipuran tahun ajaran 2012/2013. Penelitian ini dilakukan dengan pendekatan Penelitian Tindakan Kelas/ Classroom Action Research. Subyek dalam penelitian tindakan kelas ini berjumlah 2 siswa berkesulitan belajar terdiri atas 1 laki-laki dan 1 perempuan. Teknik pengumpulan data menggunakan teknik observasi, tes dan analisis dokumen. Teknik analisis data yang digunakan adalah teknik analisis deskriptif kuantitatif dan analisis kritis. Berdasarkan hasil penelitian, dapat disimpulkan bahwa penggunaan alat peraga meteran dapat meningkatkan hasil belajar matematika materi perkalian pada siswa berkesulitan belajar matematika kelas III SDN Kartodipuran Surakarta tahun pelajaran 2012/2013. Kata kunci : Alat peraga meteran, hasil belajar matematika, kesulitan belajar.

    Item Type: Thesis (Other)
    Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education
    Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
    Depositing User: Nur Anisah
    Date Deposited: 30 Apr 2014 05:18
    Last Modified: 30 Apr 2014 05:18
    URI: https://eprints.uns.ac.id/id/eprint/14050

    Actions (login required)

    View Item