THE EFFECTIVENESS OF INSIDE-OUTSIDE CIRCLE (IOC) TO TEACH SPEAKING VIEWED FROM STUDENTS CREATIVITY (An Experimental Study at the Seventh Grade Students of SMP N 1 Kerjo in the Academic Year of 2012/2013)

Muhajirun, (2013) THE EFFECTIVENESS OF INSIDE-OUTSIDE CIRCLE (IOC) TO TEACH SPEAKING VIEWED FROM STUDENTS CREATIVITY (An Experimental Study at the Seventh Grade Students of SMP N 1 Kerjo in the Academic Year of 2012/2013). Other thesis, Universitas Sebelas Maret.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (375Kb) | Preview

    Abstract

    ABSTRACT Muhajirun. S891202040. 2013. Thesis. The Effectiveness of Inside-Outside circle Asib, M.Pd; Consultant II: Dr. Ngadiso, M.Pd. English Education Department of Graduate School, Sebelas Maret University. The objective of the research is to examine whether: (1) Inside-Outside Circle is more effective than Direct Instruction Method to teach speaking at the seventh grade students of SMP N 1 Kerjo, in the academic year of 2012/2013; (2) The students having high creativity have better speaking ability than those having low creativity at the the seventh grade students of SMP N 1 Kerjo, in the academic year of 2012/2013; and (3) there is an interaction between teaching students of SMP N 1 Kerjo, in the academic year of 2012/2013. This research was an experimental research conducted at the seventh grade students of SMP N 1 Kerjo, in the academic year of 2012/2013. There were about 7 classes consisting of 224 students, which are divided into class A until class G. The samples of the research were two classes; VIIC consisting of 32 students as an experimental class and VIIE consisting of 32 students as a control class. The sampling technique that was used in this research was cluster random sampling. The data was analyzed by using Multifactor Analysis of Variance (ANOVA) test of 2x2 and Tukey test. The writer got some research finding as follows; (1) Inside-Outside Circle is more effective than Direct Instruction Method to teach speaking at the seventh grade students of SMP N 1 Kerjo (2) The students having high creativity have better speaking ability than that of those having low creativity at the seventh grade students of SMP N 1 Kerjo; and (3) There is an interaction between teaching students of SMP N 1 Kerjo .It can be concluded that Inside-Outside Circle is an effective method to teach speaking at the seventh grade students of SMP N 1 Kerjo, in the academic year of 2012/2013 Keywords: Inside-Outside Circle, Direct Instruction Method, Creativity. ABSTRAK Muhajirun. S891202040. 2013. Thesis. Keberhasilan Lingkaran Kecil-Besar untuk Mengajar Bebicara dilihat dari Kreativitas Siswa. Pembimbing I: Dr. Abdul Asib, M.Pd; Pembimbing II: Dr. Ngadiso, M.Pd. Program Studi Bahasa Inggris, Program Pascasarjana, Universitas Sebelas Maret. Tujuan dari penelitian ini adalah: (1) untuk mengetahui apakah Lingkaran Kecil-Besar lebih efektif daripada metode Pengajaran Langsung untuk mengajar berbicara kepada siswa kelas VII SMP N 1 Kerjo pada tahun akademik 2012/2013, (2 ) untuk mengetahui apakah siswa yang memiliki kreativitas yang tinggi memiliki keterampilan yang lebih baik dalam berbicara daripada siswa yang memiliki kreativitas rendah, dan (3) untuk mengetahui apakah ada interaksi antara metode pengajaran dan kreativitas dalam pengajaran berbicara untuk siswa kelas VII SMP N 1 Kerjo pada tahun akademik 2012/2013. Jenis penelitian ini adalah penelitian eksperimental. Penelitian ini dilakukan di SMP N 1 Kerjo. Populasi adalah siswa kelas VII SMP N 1 Kerjo pada tahun akademik 2012/2013. Peneliti menggunakan cluster random sampling untuk mendapatkan sampel. Ada dua kelas yang digunakan sebagai sampel. Satu kelas terdiri dari 32 siswa sebagai kelas eksperimen yang diajarkan dengan Lingkaran Kecil-Besar dan 32 siswa yang lain sebagai kelas kontrol yang diajarkan dengan menggunakan metode Pengajaran Langsung. Hasil penelitian menunjukkan bahwa: (1) Lingkaran Kecil-Besar lebih efektif daripada metode Pengajaran Langsung untuk mengajar berbicara, (2) Siswa yang memiliki kreativitas yang tinggi memiliki keterampilan berbicara yang lebih baik daripada siswa yang memiliki kreativitas yang rendah, dan (3) Ada interaksi antara metode mengajar dan kreativitas siswa untuk mengajar berbicara. Berdasarkan hasil penelitian, secara umum dapat disimpulkan bahwa Lingkaran Dalam-Luar merupakan metode yang efektif untuk mengajarkan berbicara. Oleh karena itu, para guru disarankan untuk menerapkan Lingkaran Kecil-Besar untuk mengajar berbicara. Kata Kunci: Lingkaran Kecil-Besar, Pengajaran Langsung, Kreativitas.

    Item Type: Thesis (Other)
    Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools
    Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
    Depositing User: Nur Anisah
    Date Deposited: 26 Apr 2014 19:41
    Last Modified: 26 Apr 2014 19:41
    URI: https://eprints.uns.ac.id/id/eprint/13675

    Actions (login required)

    View Item