PEMBUATAN WAHANA PERMAINAN TAMAN HIBURAN RAKYAT SRIWEDARI BERBASIS AUGMENTED REALITY ( AR ) TUGAS AKHIR

Sudarmadi, Erwin (2013) PEMBUATAN WAHANA PERMAINAN TAMAN HIBURAN RAKYAT SRIWEDARI BERBASIS AUGMENTED REALITY ( AR ) TUGAS AKHIR. Other thesis, Universitas Sebelas Maret.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (789Kb) | Preview

    Abstract

    “Taman Hiburan Rakyat (THR) Sriwedari” is one of tourist destination in the “Taman Sriwedari” complex at Jalan Slamet Riyadi 275, Surakarta. The multimedia application that is a merging from various components like text, voice, picture and animation will make the users become more comfortable to enjoying information presented. Using animation and 3d’s object it will make presentation of object information more fun. The use of animation and 3-dimension object on the developing Augmented Reality (AR) “THR Sriwedari”would make people become more interested to come in “THR Sriwedari”. The Augmented reality application was designed and developed using themethod of study that was looking a reference library and materials related to the research conducted. The augemented reality was carried out using some design and animation software like 3D Studio Max 2010, Adobe Photoshop CS3,Autodesk Maya dan Dfusion Studio. This research provided a Augmented Reality applicationthat would provide information about games park therein “THR Sriwedari” . Keywords : augmented reality, THR Sriwedari ,3D , 3D games park Taman Hiburan Rakyat ( THR ) Sriwedari Surakarta merupakan salah satu wisata permainan yang berada di dalam kompleks Taman Sriwedari, Jalan Slamet Riyadi 275, kota Surakarta.Aplikasi multimedia yang merupakan penggabungan dari berbagai komponen seperti teks, suara, gambar, dan animasi akan membuat penggunamenjadi lebih mudah untuk memahami. Penggunaan animasi dan obyek 3 dimensi dalam pembuatan Augmented Reality THR Sriwedari ini diharapkan dapat menarik minat masyarakat untuk datang ke THR Sriwedari. Aplikasi augmented reality di THR Sriwedari ini dirancang dan dikembangkan menggunakan metode studi pustaka yaitu mencari referensi dan materi yang berhubungan dengan penelitian yang dilakukan dan observasi langsung. Pembuatan aplikasi augmented reality di THR Sriwedari dilakukan dengan menggunakan beberapa software desain dan animasi seperti 3D Studio Max 2010, Adobe Photoshop CS3, Autodesk Maya dan Dfusion Studio. Penelitian ini menghasilkan aplikasi Augemented Reality yang memberikaninformasi tentang Wahana permainan yang ada di THR Sriwedari. Kata kunci : augmented reality, THR Sriwedari ,3D , wahana permainan 3D

    Item Type: Thesis (Other)
    Subjects: A General Works > AC Collections. Series. Collected works
    Divisions: Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam
    Depositing User: Devi Arlina Irawati
    Date Deposited: 19 Apr 2014 19:54
    Last Modified: 19 Apr 2014 19:54
    URI: https://eprints.uns.ac.id/id/eprint/12483

    Actions (login required)

    View Item