CDPEMBELAJARAN TEMATIK UNTUK SEKOLAH DASAR KELAS 3 SEMESTER 1 DENGAN TEMA INDAHNYA KEBERAGAMAN BERBASIS ADOBE FLASH

SEJATI , ALFIAN EKO (2013) CDPEMBELAJARAN TEMATIK UNTUK SEKOLAH DASAR KELAS 3 SEMESTER 1 DENGAN TEMA INDAHNYA KEBERAGAMAN BERBASIS ADOBE FLASH. Other thesis, Universitas Sebelas Maret.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (142Kb) | Preview

    Abstract

    commit to user iv ALFIAN EKO SEJATI, 2013.CD BEAUTY OF DIVERSITY THEMATIC LEARNING FOR THE THIRD GRADE OF ELEMENTARY SCHOOL IN THE FIRST SEMESTER BASED ONABODE FLASH.Diploma III Informatics Engineering, Mathematics and Natural Science Faculty, SebelasMaret University. Thematic learning can be defined as learning activities that integrate the material of several subjects in one theme or topic of discussion. Sutirjo and Sri IstutiMamik (2004:6) state that thematic learning is an attempt to integrate knowledge, skill, value or learning attitude, and creative idea by using theme in order to improve and increase the quality of education, especially for balancing a lot of curriculum materials. This research will develop teaching media in the form of thematic curriculum CD. Interactive multimedia-based teaching materials were designed and developed using several methods, such as collecting data through observation and finding some information about thematic learning. In this case the material was development based on thematic learning syllabus KTSP 2006 published by DIKPORA. The CD was develoment by Adobe Flash. This research resulted teaching materials on interactive multimedia CD in producing thematic learning applications covering several subjects, those are Indonesian, cultural art and creativity, mathematics, and civics with theme beauty of diversity. Keywords: Elementary School Thematic, KTSP, Entertainment, Flash ALFIAN EKO SEJATI, 2013. CD PEMBELAJARAN TEMATIK UNTUK SEKOLAH DASAR KELAS 3 SEMESTER 1 DENGAN TEMA INDAHNYA KEBERAGAMANAN BERBASIS ABODE FLASH. Diploma III TeknikInformatika, FakultasMatematikadanIlmuPengetahuanAlam, UniversitasSebelasMaret Pembelajaran tematik dapat diartikan suatu kegiatan pembelajaran dengan mengintegrasikan materi beberapa mata pelajaran dalam satu tema/topik pembahasan. Sutirjo dan Sri Istuti Mamik (2004: 6) menyatakan bahwa pembelajaran tematik merupakan satu usaha untuk mengintegrasikan pengetahuan, keterampilan, nilai, atau sikap pembelajaran, serta pemikiran yang kreatif dengan menggunakan temadengan maksud sebagai upaya untuk memperbaiki dan meningkatkan kualitas pendidikan, terutama untuk mengimbangi padatnya materi kurikulum. Dalam penelitian ini akan dikembangkan media ajar tematik dalam pembelajaran kurikulum tematik. Bahanajarberbasis multimedia interaktif yang dirancangdandikembangkandenganmenggunakanbeberapametode, seperti: observasidenganmengumpulkan data melaluiobservasi, danmencariinformasitentangsemuainformasitentangpembelajarantematik. Dalamhalinimenggunakansilabuspembelajarantematik KTSP 2006 yang diterbitkanlangsungdari DIKPORA.CD dibuat menggunakan Adobe Flash. Penelitianinimenghasilkanbahan ajar berbasis cd multimedia interaktifdalammenghasilkanaplikasipembelajarantematik yang mencakupmatapelajaranBahasa Indonesia, SeniBudayadanKetrampilan, Matematika, PKndengantemaIndahnyaPerbedaan. Kata Kunci :Tematik SD, KTSP, Hiburan, Flash

    Item Type: Thesis (Other)
    Subjects: Q Science > Q Science (General)
    T Technology > T Technology (General)
    Divisions: Fakultas Matematika dan Ilmu Pengetahuan Alam > D3 - Ilmu Komputer
    Depositing User: Tri Wahyu Prasetyo
    Date Deposited: 16 Apr 2014 21:43
    Last Modified: 16 Apr 2014 21:43
    URI: https://eprints.uns.ac.id/id/eprint/11547

    Actions (login required)

    View Item