PENERAPAN QUANTUM LEARNING UNTUK MENINGKATKAN PEMAHAMAN KONSEP PERKEMBANGAN TEKNOLOGI

WARDANI, EKA (2012) PENERAPAN QUANTUM LEARNING UNTUK MENINGKATKAN PEMAHAMAN KONSEP PERKEMBANGAN TEKNOLOGI. Didaktika Dwija Indria, 2 (2).

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (159Kb) | Preview

    Abstract

    Abstract: The Application of Quantum Learning to Improve The Students Understanding of The Concept of Technological Developments. The aims of the research are 1) to improve the students understanding of the concept of technological developments with the application of Quantum Learning and 2) describe the process of implementation of the Quantum Learning in learning the technological developments. The research was Classroom Action Research (CAR). The data source used was the information from sources, those were the teacher and the students, observation result data and learning process of understanding the concept of technological developments through Quantum Learning, test, and document review. To test the validity of data, the research used triangulation of data source and triangulation method. The data analysis technique used was interactive analitycal model includes 4 component namely data collection, data reduction, data presentation, and drawing conclusion / verification. Abstrak: Penerapan Quantum Learning untuk Meningkatkan Pemahaman Konsep Perkembangan Teknologi. Tujuan penelitian ini ada dua yaitu 1) untuk meningkatkan pemahaman konsep perkembangan teknologi dengan penerapan Quantum Learning dan 2) mendeskripsikan proses penerapan Quantum Learning dalam pembelajaran konsep perkembangan teknologi. Penelitian ini menggunakan metode Penelitian Tindakan Kelas (PTK). Sumber data yang digunakan adalah informasi dari narasumber yaitu guru kelas dan siswa, hasil belajar siswa, dan buku penilaian pemahaman konsep perkembangan teknologi melalui Quantum Learning. Untuk menguji validitas data, peneliti menggunakan triangulasi data dan triangulasi metode. Teknik analisis data yang digunakan adalah model analisis interaktif meliputi empat buah komponen yaitu pengumpulan data, reduksi data, sajian data, dan penarikan kesimpulan atau verifikasi. Kata Kunci: Quantum Learning, perkembangan teknologi

    Item Type: Article
    Subjects: L Education > L Education (General)
    Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Guru Sekolah Dasar
    Depositing User: Endar Kusumaningrum
    Date Deposited: 16 Apr 2014 06:34
    Last Modified: 16 Apr 2014 06:34
    URI: https://eprints.uns.ac.id/id/eprint/11348

    Actions (login required)

    View Item