UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPA PADA MATERI MAGNET DENGAN MENGGUNAKAN MODEL QUANTUM

Hidayati, Isni Romsi and Samidi, and Usada, (2014) UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPA PADA MATERI MAGNET DENGAN MENGGUNAKAN MODEL QUANTUM. Didaktika Dwija Indria, 2 (2). p. 2012.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (129Kb) | Preview

    Abstract

    Abstract: IMPROVING STUDENTS ACHIEVEMENT IN LEARNING NATURAL SCIENCE ESPECIALLY MAGNET BY USING QUANTUM MODEL. The aim of this reserach is to improve the result of learning science on magnet subject matter. This research belongs to a classroom action research. The research was carried out in two cycles. Each cycle consists of planning, action, observation, and reflection. The sources data came from the fifth grade students, the fifth grade teacher, and the document. To collect the data it used observation, documentation and test. To validity the data it used content validity. To analyze the data it used descriptive comparative. Inconclusion quantum model can improve the result of learning science on magnet subject matter. Abstrak: UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPA PADA MATERI MAGNET DENGAN MENGGUNAKAN MODEL QUANTUM. Tujuan penelitian ini adalah untuk meningkatkan hasil belajar IPA pada materi magnet. Penelitian ini merupakan penelitian tindakan kelas. Penelitian dilaksanakan dalam dua siklus. Setiap siklus terdiri dari perencanaan, pelaksanaan tindakan, observasi, dan refleksi. Sumber data berasal dari siswa kelas V, guru kelas V dan dokumen. Pengumpulan data digunakan observasi, dokumentasi dan tes. Validitas data menggunakan validitas isi. Penganalisisan data digunakan deskriptif komparatif. Simpulan bahwa model quantum dapat meningkatkan hasil belajar IPA pada materi magnet. Kata kunci: model quantum, hasil belajarIPA, materi magnet

    Item Type: Article
    Subjects: A General Works > AC Collections. Series. Collected works
    Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Guru Sekolah Dasar
    Depositing User: Endar Kusumaningrum
    Date Deposited: 16 Apr 2014 04:37
    Last Modified: 17 Mar 2017 11:32
    URI: https://eprints.uns.ac.id/id/eprint/11311

    Actions (login required)

    View Item